Gårdagen i repris - nästan!

Nu har jag äntligen rensat färdigt mina kantareller. Nu gäller det bara att inte vara för snål utan använda svampen innan den blir för gammal. Jag har annars en tendens att spara på sådana delikatesser till något speciellt, men det har lätt för att inte bli speciellt nog och maten får ligga kvar. Tråkigt! Nu har jag i alla fall bestämt att vi ska äta kantareller ofta och den ska vara slut fram på vårkanten.

Tyvärr blev min arbetsdag mer eller mindre en repris på gårdagen. Jag jobbar järnet men  känner inte att jag får någonting uträttat. Nu har jag i alla fall bestämt mig för att jobba i helgen. Då vore det väl i alla fall katten om jag inte kan få undan en del saker som ligger och väntar. Då bord i alla fall inte telefonen ringa hela tiden och inte är det så mycket folk som springer runt heller. Ok jag kommer inte att vara helt ensam på bygget men vi blir väl max en tre fyra stycken. Vi torde få plats att jobba utan att störa varandra alltför mycket.

Jaja, en jobbig dag blir i alla fall mycket trevligare när man får komma till dottern på kvällskaffe och får ett tandlöst leende från en grötätande Markus och en stor kram av en nybadad Maja. Måste säja att jag har världens goaste barnbarn. Så de så!

Hej för nu........................

image13

Kommentarer
Postat av: madelene

Ja det har du. Dom är även ytterst begåvade! Hahahaha!

2007-09-20 @ 22:55:34
URL: http://www.mandelen.wordpress.com
Postat av: Kalle

Ha ja, pappa plockar multum med svamp han med ibland, så får vi stå och rensa som galningar, och alla småkryp som vi inte har hjärta att "knöse" mä fingrane, di lytter bäres ut di ögg. en känner sig leksöm skyldig te att di förlorat hemmmet te vår gastronomiska vinning...

2007-09-21 @ 13:44:28
URL: http://naturnytt.blogg.se
Postat av: Linda

Ibland känns det som om jobbet tar musten ur en.På min blogg ser du att jag milt sagt har varit lite frustrerad. Visst ska man va glad att man har jobb, men de får inte köra med en hur som helst. Jag jobbar för att leva, inte lever för att jobba. Ja, jag tror banne mig du har de sötaste barnbarnen i världen :-D

2007-09-21 @ 22:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0