110 mackor

Idag har vi haft föräldramöte på min skola. Hela personalen skulle presentera sig för de nya föräldrarna och deras förhoppningsfulla telningar. Vi skulle bjuda på kaffe och macka också, så vi beställde 100 mackor. Killen som organiserade detta undrade om vi skulle ha 105 stycker för att vara på den säkra sidan. Nej säger min kollega. Vi ska ha 100 stycken, då är vi på den säkra sidan och det med råge. Någon timme senare ringer killen och meddelar att han fixade 110 mackor, för att riktigt vara på den säkra sidan. Gissa om det blev många mackor kvar.


image6



Idag fick jag äntligen iväg filen till CSN. Det var ett ynkligt " som var boven i dramat. Bara jag tog bort dem så var allt helt OK. Hädanefter är " helt och hållet tabu i systemet. Bara för att var på den säkra sidan. Nu har jag i alla fall rapporterat alla elever vi har så att de kan få sina studiebidrag i slutet av månaden. Tack och lov.

Hej för nu.............................



Kommentarer
Postat av: madelene

Det var värst! Och här sitter jag och är hungrig :-D Och jaaaaaa, jag vill ha tårta!

2007-09-13 @ 23:48:44
Postat av: kalle

Men Gu Hej!

2007-09-14 @ 10:24:19
URL: http://naturnytt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0