Sorg, glädje och pappersmakulering

Fy busen! Folk dör som flugor in min släkt nu. Först dog två mostrar i början av året, Greta och Elsa. Sen i juni dog min svärfar. För en dryg vecka sedan dog min mammas kusin Kirsten och i förrgår en annan av hennes kusiner Ralph. Alla dessa var visserligen gamla människor, 80+ hela bunten, men det känns tråkigt i alla fall. Det är alltid för tidigt för den enskilde individen. Det spelar nog ingen roll om de hade varit 180+. Ralph, mammas kusin som dog i förgår, bodde och levde i Kanada, Edmonton Alberta närmare bestämt. Vi har inte träffat honom öga mot öga på 30 år, men vi har hållit kontakt med brev.

Ja, jag säger som jag brukar;

Jag väljer att fira det liv du levt, sov gott Ralph.

image24


And now.... something completely diffrent.....
som Monty Python brukade säga.

På onsdag kommer Bruno hit på besök. Det första sen han flyttade. Han ska flyttstäda säger han, men jag tror han vill komma hit för att bli firad på sin födelsedag som infaller på torsdag. Och han kommer att lyckas med detta. Vi ska fira honom har vi tänkt. Det blir tårta och kaffe och familjesammankomst. Kul. Nu gäller det bara att komma på vad vi ska göra för mat den dan. Jag jobbar ju som vanligt och kommer inte hem förrän vid dryga klockan fem. Vad kan man laga för mat som är fantastiskt gott och tar ca 30 sekunder att göra? Det är med andra ord en omöjlig uppgift. Han yrade visserligen om ärtsoppa, pannkaka och varm punch, men jag är skeptiskt. Ärtsoppa sätter vanligtvis fart på magen på folk och jag kan tänka mig kuligare födelsedagsfirande än att köa till toan.

På jobbet har jag kommit så långt nu att jag ska städa mitt kontor. Idag bar jag in pappersförstöraren till mig. Jag satt halva dagen och körde papper till remsor. Man kan ha mer kul var som helst. Nåväl, nu är det gjort, men jag har kvar maskinen inne hos mig ifall jag skulle hitta nåt mer som måste förstöras. Som tur är har hela ungdomsgymnsiet lov den här veckan och risken att någon skulle sakna maskinen är mer eller mindre obefintlig. Så nu är det annemira som förstör papper i parti och minut. Hoppas i alla fall att jag får mera gjort i morron. Becca ska ta bilen i morron och jag får åka med så vi beslutade oss för att klockan sex var en bra tid att åka på. Då har man ett par timmar på morronen då det är absolut ingen som stör. Telefonen brukar inte börja förrän tidigast klockan åtta nu när det inte är några sjukanmälningar från eleverna att vänta.

Nähäpp! Nu får det vara nog för idag.

Hej för nu...............................

Kommentarer
Postat av: Linda

När jag ska ha bjudning direkt efter jobbet brukar jag antingen göra en smörgåstårta dagen innan (ja, är jag riktigt lat så köper jag en :-) eller något som man bara kan värma. Där fick du lite råd som du inte bett om ;-) Tack så mycket för uppmuntran på min blogg. Många kramar!

2007-10-08 @ 22:03:24
URL: http://livstankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0