Vägra stress

Jag har inte städat färdigt. Det är helt enkelt ostädat hemma hos mej. Min vana trogen har jag lyckas komma på en massa onödiga projekt som jag promt ska göra innan jul. Men hör och häpna. Jag känner inte någon större stress inför julhelgen. Det jag hinner kommer att vara klart. Resten får jag väl gömma i nån garderob eller i källarn. värre är det inte. Jag brukar ju i och för sig bo ett ett hyfsat kaotiskt hus, så på nåt sätt har det blivit ordningen i mitt liv. Men jag har ju den gamla föreställningen att det är kul med ett städat hus till julen. Det är den gången på året när kaoset får vika sig för ordning, Förresten så är kaos förutsättningen för kreativitet har jag hört nån gång, så jag föredrar att kalla det en kreativ omgivning. Men, men.... det är fyra dagar kvar till julafton och jag hinner kanske bygga upp den berömda julstressen som egentligen är helt onödig, men som verkar vara ett måste. I alla fall om man är född till kvinna. Men jag har i alla fall tänkt kämpa emot. Stressen ska inte få mig så lätt. Ska jag bli stressad så blir det i alla fall inte utan en rejäl fight.

Näpp! Nu tänker jag gå och sätta mig och titta på TV, jag ska inte flänga runt och städa skåp, putsa skor eller något annat som jag lika gärna kan göra nån gång efter julhelgerna.

Hej för nu..............................





Kommentarer
Postat av: madelene

Jag kan inte vägra. Det gååååååår inte!

2007-12-21 @ 11:51:41
Postat av: Linda

Lika klok som vanligt :-) Du är min livscoach och sluta aldrig med din blogg :-) GOD JUL!!

2007-12-21 @ 12:49:42
URL: http://livstankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0