Dumhetens seger.

Igår var jag på kalas och åt alldeles för mycket tårta. Idag är jag inte på kalas, men eftersom vi fick med rester (läs tårta och paj) med hem äter jag alldeles för mycket tårta idag också. Dumhetens seger. Den där pajen var ju förresten ännu godare idag, phuuu.

I övrigt mådde jag illa i morse. Lite sviter kvar efter gårdagens fest. Det gick över så småningom, när jag orkat få i mej lite frukost faktiskt. Sen var bussen en kvart försenad, vilket betyder att vi var en kvart sena till jobbet. Det betyder också att alla elever som var med samma buss kom för sent. Jag ringde till min kollega och talade om vad som hänt och hon meddelade de lärare hon såg. Men det är ju alltid någon som måste missa det uppenbara. Vederbörande ansåg det vara bättre att var och en själv ringer direkt till salen där lektionen skulle vara än  att själv ringa expeditionen och fråga om någon meddelat varför inga elever kommit. Jaja, det är inte lätt att vara enfaldig ;-D

Vad har jag gjort i övrigt idag då. Tja, inget särskilt. Det rullar på som vanligt. Är dock fortfarande trött. Det tar väl ett tag innan man har hämtat sej helt förstås. Men att vara trött om kvällen är ju inte det värsta som kan hända. Man kan ju faktiskt gå och lägga sej, det är faktiskt möjligt. Det tänker jag göra också, kanske inte riktigt än, men inte alltför länge till. Ja, så för det bli.

I övrigt har jag inget mer att förtälja.

Mötti Härs!

Kommentarer
Postat av: Mona

Man skal aldri si nei til pai :D

2009-09-15 @ 08:26:24
URL: http://monisen.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0