Dätt i däsan :-( men i övrigt full fart :-)

Nää, jag är ju alldeles ooooooootroligt dålig på att blogga nu för tiden. Skärpning, basta!  Nåja, lite kan jag ju skylla ifrån mej på att det just har varit årets stressigaste tid på jobbet. Alla betyg och sånt ska ju vara klara när det är dags för studenten. I år lyckades jag dra på mej tidernas förkylning också, precis i samma vecka som allt skulle vara klart. Nåja, nu är det gjort och förkylningen är förhoppningsvis snart över. Jag ska bara skicka alla betygen till VHS, sen har jag inte några mera deadlines att stressa för innan jag går på semester. Två veckor till så är jag där.  Och i år ska jag inte städa någons lägenhet hela semestern Det enda jag ska göra är vila och vad som råkar falla mej in. Och så ska lillsessan få sova hos mojmoj många gånger. Hon brukar säga att hon vill sova här många gånger, vilket betyder flera nätter, men det passar ju inte när jag ska jobba dagen efter. Men när jag  har semester så ska vi se hur många gånger det blir. Kanske det bara blir en natt, eller kanske blir det flera. Det är helt upp till lillsessan.

Under tiden jag har mått som sämst har det bytts ett fönster i vardagsrummet. Undrar bara hur länge det tar innan det andra fönstret ska bytas. Med tanke på planeringstiden för saker och ting här i huset kan jag vara glad om det sker under innevarande år. Men det är jag långt ifrån säker på. Det får väl bli som det blir med det. Det hjälper i alla fall inte att tjata, det hjälper inte ens att fråga. Jag får sällan något svar som gör mej klokare på den punkten i alla fall.




Stalon passade förresten på att lägga sej och vila på Bellikks rygg när han höll på att klä på sej för att ta en tur med motorcykeln. Lite konstigt är det ju att gubben inte vågade resa sej upp. Tänk om katten hade ramlat ner och slagit sej, vojne, vojne. Jag var tvungen att hjälpa till och plocka bort katten, annars hade väl Bellikk blivit stående på det där viset :-D Måste erkänna att jag var lite frestad att låta katten ligga.

Nej, nu får det räcka för idag.

Hej för nu.............................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0