Jodå, nu mår jag bara bra :-D

Först och främst vill jag bara säja, jag mår bra. Inga bestående men. Bara ruskigt stel och öm. Nej jag har inte blivit misshandlad även om min kropp känner sej som något ditåt. Så här är det:

Natten till onsdag somnade jag i soffan framför TV´n. Detta är inte det mest ovanliga när Bellikk jobbar. Frampå kvällen/natten vaknar jag och ser att Bano satt i fåtöljen. Innan jag hinner säja nåt får jag sendrag i höger ben, från knät upp till jumsken. %&#¤& vad ont det gjorde. Som alla som nån gång haft sendrag vet så är det bästa (kanske rentav enda) sättet att få sendraget att släppa att ställa sig upp och trampa hårt i golvet. Så jag reser mej upp i flygande fläng och trampar  allt vad jag orkar. Känner plötsligt att benet inte bar och jag ligger på golvet. Tusan också jag ramlade tänkte jag. Bano påstår att jag svimmade, men jag kan inte tro på detta utan jag måste upp och stå igen så sendraget släpper nång gång. Bano säjer till mej att i alla fall sätta mej ner, men jag har så &%#%& ont i benet jag tar mej ut i köket för att trampa bort eländet. Det nästa jag är medveten om är att Bano pratar i telefon, jag hör ord som mamma, ambulans och krampar. Killen lät lite skärrad så jag börjar lugna honom och tala om för honom att jag är ok. Han tror mej inte...



Jag ligger kvar på golvet tills ambulansen kommer. Får under tiden reda på att jag inte ramlade för att benet inte höll att trampa på utan jag svimmade till ordentligt och börjar krampa. Inte konstigt att han lät skärrad. Skulle förmodligen inte varit speciellt lugn själv om jag sett nån annan hamna på golvet i kramper. Så det blev ambulansfärd till akuten där de tog en och en halv miljon prover på mej. Sen blev jag inlagd för att kolla orsaken till svimningen och kramperna. Nåväl, det hela visade sej vara ett blodtrycksfall eftersom jag gick från sovande till upprättstående på allltför kort tid. Då slocknar lyset däruppe som doktorn så vitsigt uttryckte det. Alla de en och en halv miljon testerna hade perfekta värden (det var vad läkaren sa) så jag är full frisk för övrigt. Det blev i alla fall hemresa med order om att ta det lugnt, undvika tunga lyft och så ska jag resa mej upp långsamt och försiktigt. Det är råd jag tänker följa för det gör nåt så enormt ont  i mest hela kroppen. Träningsvärk efter kramperna. Nåväl, några dagars vila och jag är tillbaka i min gamla form igen.

Jag fick förresten den mest fantastiska blombukett idag från arbetskamraterna på gymnasieskolan. Fullt av tulpaner och några andra fina blommor som jag inte är säker på namnet på. Hoppas jag kan sköta den så den håller så länge som möjligt.

Det tråkigaste med hela denna historia är faktiskt att den fina doftlampan jag fick av Becca när hon hade varit i Egypten på semester åkte i golvet och gick sönder när jag svimmade första gången :-(

I övrigt mår jag som sagt bra, inga bestående men, bara en erfarenhet rikare. En erfarenhet jag lika gärna hade varit utan visserligen, men nu blev det så i alla fall.

Nä, nu får det vara nog för idag. Tänk på att inte rusa upp för snabbt hörni, och om ni råkar göra det i alla fall och svimmar, ligg kvar ett tag och rusa inte upp en gång till. Andra svimningen tog hårdare, i alla fall i mitt fall.

Hej för nu..............................

Kommentarer
Postat av: beccaQ

Oj oj oj oj oj, här händer det saker minsann...

Skönt att höra att du mår bra. Å vet du vad.. på lördag ska jag på city tur med mina gäster å vi stannar på ett parfymeri och där ser du, där ska jag köpa med en ny sådan lampa till dig så var inte ledsen för den. Visserligen har de nog inte med elefanter på men en som är nästan lika bra ska jag nog ordna till dig.

Viktigast är att du mår bra!!!



Kramis

2009-02-12 @ 18:03:24
URL: http://beccaq.blogg.se/
Postat av: Sunlinda

Men kära lilla vän då. Ta det lungt, var rädd om dig och se till att tända lyset på "övervåningen" innan du reser dig.

Kram Sunlinda

2009-02-12 @ 18:42:57
URL: http://sunlinda.blogg.se/
Postat av: Annzingen

Fy va otäckt, ta hand om dig o du vet att du kan alltid säga till mig om du behöver hjälp med något. Jag bär så gärna (fick paket igen =)

Miss you på jobbet kom snart tillbaks men vila kroppen ordentligt först.

Krya på dig, kramar från mig

2009-02-12 @ 20:03:50
URL: http://annzingen.blogg.se/
Postat av: mandel

Ja, det där gör du inte om. Bästaste mamman min :-)

2009-02-12 @ 20:47:41
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Annzingen

Ha en bra alla hjärtans da, o ta det lugnt.

2009-02-14 @ 12:25:44
URL: http://annzingen.blogg.se/
Postat av: Linda

Huuuu! Vilken tur att allt gick bra och att DU mår bra!!!! Stor kram!

2009-02-16 @ 14:16:26
URL: http://livstankar.blogg.se/
Postat av: Kalle

Herre min je!

Vilken tur att du inte var ensam! och så var det ju lite roligt att alla tester var bra :)



kramar.

2009-02-18 @ 09:25:44
URL: http://karlerik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0