Världens bästa barnbarn :-D

Ok, nu är det söndag och jag har varit heltidsmormor färdigt för den här gången. Ooooooooooooooj va söta ungar det är. Bäst i världen, så är de bara. Jag och moppa hämtade dem på dagis på fredag eftermiddag och sen åkte vi och åt pizza tillsammans. Barnen var inte hungrigast i världen, till moppas stora glädje. Då fick ju han mera pizza ;-D  Lillsessan var jättetrött och letade fram sitt nattlinne och tog på sej så snart vi kommit hem. Hon somnade för klockan åtta och sov till klockan åtta på lördag morron. Lillprinsen däremot hade inte riktigt tid att sova sådär tidigt. Men han höll sej i alla fall kvar i sängen och efter att sådär en niotusen åttahundraelva gången ha talat om för mej att "mamma kommer heenta dej" somnade han. Jag har fortfarande int riktigt kommit på vad det betyder, men det var i alla fall viktigt nog för att säga det en gång till direkt när han vaknade vid halv sjutiden på lördag morron. Men sen var detta slutdiskuterat för han tog inte upp det nåt mer. Han hade förstås fullt upp med att köra omkring på sin bobbycar. Cars, eller bilar då, är nämligen det viktigaste som finns i den lille mannens liv för det mesta :-D Söta och duktiga är de i alla fall båda två, klagade inte alls mycket när vi drog iväg i ösregnet för att köpa lördagsgodis. Alternativet var förstås att inte få nåt godis och det hade ju varit illa :-D

Nåväl, kvällen blev det och mamma, pappa och storasyster kom hem och det var ju naturligtvis dagens höjdpunkt. Eftersom det regnade skulle mågen köra mej hem, men då protesterade både lillprinsen och lillsessan. Pappa fick naturligtvis inte åka nånstans utan att ta dem med sej.  Lillsessa tröstade mamma som var kvar hemma med bonussessan och  sa " vi kommer snart tillbaka mamma". Hon behövde inte vara lessen. :-)

Nåja, nu är det söndag och vi har gjort undan allt handlande som vi annars gör på lördag. Handlar åt svärmor är väl det viktigaste. Vi fick oss en kaffekopp hos henne också. Lite dåligt samvete får man emellanåt när det gäller henne. Vi skulle ju egentligen ta oss mera tid att besöka henne. Hon kräver ju så lite av oss, men hon ger så mycket. Älskade svärmor. Det är inte många som haft sån tur på svärmorsfronten som jag. Hon är faktiskt bäst. Så är det bara!

Ok, nu är det söndag och jag planerar att göra så lite som möjligt resten av dagen. I morron ska jag börja jobba tidigt. Inte för att det är extra mycket på jobbet, men för att just det jag håller på med nu är lättast att få gjort på morronen innan alla kommit. Hur det än är så kommer det alltid någon som behöver nåt eller så ringer telefonen. Det är kanske också så att jag är som mest  produktiv på morronen. Hur som helst så gillar jag dessa tidiga mornar. Och det kan väl vara skäl nog att ta sej upp på morronen ;-D







Förresten har jag också en jättefin orkidé!


Nej, nu får det räcka för idag...

Mötti Härs!




PS Jag fick låna Broken Sword av Mandelen, nu har jag klarat hela spelet :-D Yesss!  Tack för lånet Mandelen!

Kommentarer
Postat av: mandel

You welcome! :D Jaa, både barna, mojomoj och oldemoj är bäst :) ...och moppa såklart :)

2009-08-16 @ 17:21:40
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Sunlinda

Åh vad glad jag blev när du hade tittat in på min blogg. Jag tittar allt in här ibland, men är dock lite dålig på att lämna spår efter mig.

Och extra mormor har du blivit också...=).

Hör av mig när jag är i krokarna!!!

//Sunlinda

2009-08-17 @ 20:34:07
URL: http://sunlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0