Möblerna är på plats :-D

Nu har mina nya kontorsmöbler kommit på plats. Hela dagen har gått åt till att fixa och ordna och försöka bring lite reda i kaoset som uppstod när jag packade ner allt i lådor före påsk. Jisses vad mycket papper det får plats på ett enda kontor! Men nu är det i alla fall på väg åt rätt håll om än inte färdigt ännu. Det finns fortfarande några lådor som inte är urplockade och allt satt på rätt plats. Jag vet faktiskt inte vad som är rätt plats till allt ännu. Men det löser sej väl allt eftersom. Bra blir det i alla fall. Och gissa om det är kul att höja och sänka skrivbordet allt efter andan faller på. Nåja, kanske nyhetens behag. Med tiden blir det nog inte lika ofta. Nu måste jag ju demonstrera för alla som kommer in :-D 

Det värsta är att hela expeditionen ser lika rörig ut som mitt rum. Detta måste lösas i morron. Tror nog det ska gå bra. Chefen ska också ha nytt skrivbord förresten, så på hans rum kommer det att vara rörigt i alla fall tills på torsdag. Kollegans rum däremot måste vi få se till att ordna med det snaraste (dvs. i morron). Men det ska väl fixa sej. Vaktisen och hans kollega får komma och bära möbler utav bara den, så de så.

Jag har i alla fall jobbat järnet idag vilket har medfört att jag är hur trött som helst nu. Konstigt att lite fysiskt jobb ska fresta på en lathund så enormt :-) Men så är det. Vägen från skolan och upp till busstationen var minst fyra gånger så lång som vanligt idag. Trodde nästan jag skulle vara tvungen att stanna och sätta mej på trottoaren och ringa efter taxi utanför blomsterhandeln. Jag var totalt slut. När jag kom fram till busstationen kändes det som om jag varit ute och gått i flera timmar och inte en kvart som det vanligtvis tar att gå den vägen. Vet inte hur länge det tog idag. Kändes länge i alla fall. 

Nähä, nu är jag så trött så jag vet inte hur jag ska ta mej till soffan så jag kan sova framför TV´n ett tag innan jag går och lägger mej. Kanske jag kan luta mej mot bordet och sova först för att få ork att röra mej lite...

Nä, nog för idag!

Hej för nu...........................................



Åsså Mötti Härs :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0