Massor av brev och gamla färdigheter

Ok, har man inte jobb så gör man sej.. heter det ju. Jag tycker i och för sej inte att det saknas jobb just nu, men jag har i alla fall sett till att det blev mer att göra. I förra veckan skickade jag ut 200 besked om inackorderingstillägg. Idag fick jag telefon från en konfunderad pappa. Han undrade om det kunde vara rätt, för i utbetalningsplanen stod det att de skulle få bidraget från och med september 2007 till och med maj 2008.  Förstår faktiskt karlns förvirring. Så det blev till att tacka honom för att han gjort mej uppmärksam på misstaget, och sen skriva ut 200 nya meddelanden, med rätta datum på. Skriva ett litet förklarande brev och skicka alltsammans på nytt. Det tog oss (mej och kollegan) två (2) timmar att få iordning alla breven. Man måste ju se till att rätt meddelande gick till rätt person också. Jaja, nu är det gjort och förhoppningsvis är det inget dolt fel på det nya meddelandet. Datumen är i alla fall rätt. Det är jag (ganska) säker på.

I övrigt har jag fått prova på gamla färdigheter såhär på kvällskvisten. Mågen ringde och frågade om jag hade nån lödkolv. När jag sa att javisst har jag det, så talade han om att han inte kunde löda, men hade hört att jag kunde så var det ju bara att ta med sej prylen och vandra iväg. Nåväl, lödningen gick bra och manicken funkar igen. Allt väl :-D

Nä, nu får det räcka för idag.


Hej för nu........................

Kommentarer
Postat av: Ullebullen

Tack för omtanken kära Annemira !

Kramar !

2008-09-10 @ 21:24:11
Postat av: Sunlinda

Ha, du förvirrade människa. Ja, du säger det själv, har man inte jobb så skaffar man sig....

Kram

2008-09-11 @ 12:15:23
Postat av: beccaQ

Super-svärmor!



Mötti härs!

2008-09-12 @ 11:45:29
URL: http://beccaq.blogg.se/
Postat av: mandel

Ja, det är en ny form av superhjälte! Supersvärmor med den eldiga lödkolven!

2008-09-12 @ 21:59:22
URL: http://mandelen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0