Permanenta gäster och en veckas semester!

OK, så här ligger det till. Våra tillfälliga gäster i källaren ser ut att bli permanenta. Det har gått 2 veckor och ingen har hört av sej. Och vi har ju inte så många möjligheter mer än att sätta upp lappar och låta ryktet gå.  Det verkar som de måste stanna hos oss. Vi har i alla fall luskat ut att det handlar om två killar. Och eftersom vi förmodligen kommer att leva tillsammans med dem framgent, så har vi döpt dom. Numera heter de alltså Svante och Stalon, (ej att förväxla med Stallone, kom ihåg det.) Stalon är döpt efter Bellik och mågens favoritfiskesemesterort. Lillsessan har utsett sej själv till deras mamma och pysslar om dom nåt alldeles fantastiskt när hon är här. Stalon verkar gilla det också. Han spinner järnet när han ligger i hennes famn inlindad i en filt så att han inte fryser, nämligen.

I övrigt har jag semester kommande vecka. Jag har planer på att få städat undan en hel del av byggjobbrotet som kom helt hastigt. Saker planeras länge, länge och sen påbörjas det gärna när jag inte är hemma och inte heller informerad om att det ska börja. Så att flytta saker och sånt det bara händer. Kan vara därför som jag inte har den ringaste aning om var de flesta grejerna i huset finns just nu. Ska bli spännande att se vad som dyker upp under arbetets gång.

I övrigt har jag inga planer på att blogga den närmaste veckan. Förhoppningvis har jag alldeles för mycket energi för att sätta mej ner och skriva nåt. Men, det återstår att se.

Jag har i alla fall:





OK, ni får ha det så bra!

Hej för nu...................................................

Kommentarer
Postat av: Sunlinda

Trevlig semester!

2008-12-02 @ 20:04:33
Postat av: annzingen

2008-12-04 @ 23:12:33
URL: http://annzingen.blogg.se/
Postat av: annzingen

Hoppsan det gick lite för fort med första inlägget, det står inget i det....

Jag som tänkte hälsa på dig på jobbet i morgon =( du vet med lite tilltugg till fikat, vi får ta det en annan dag, synd men skönt för dig med semester, jag är lite avensjuk... Semester, det ordet smakade riktigt bra... Men det får bli till jullovet det. Jag lägger protokollet sedan i onsdags hos dig, så det kommer in i portalen. Ha en riktigt skön vecka och helg och hälsa de nyinflyttade grynen, kattungar är guldklimpar i tillvaron.

Maju från mig.

2008-12-04 @ 23:19:22
URL: http://annzingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0