Storverk och äppelmos!

Idag har jag uträttat ett storverk. Det tycker i alla fall jag. För snart ett år sen dog min svärfar. Idag har jag lyckats få rensa ur hans garderob. Eller garderober kanske är mer rätt att säga. Han hade tre stycken fulla. Han var en man som tog vara på allt. och han kastade aldrig något som kanske eventuellt skulle kunna komma till användning. Därför hittade vi en hel garderob full med jackor. Jag kan inte säga att jag har sett dem förut. Det var allt från gamla militärjackor av modellen grötrock och gamla militärpälsar till snygga skinnjackor. De enda jackor jag säkert minns han har använt är de gamla grötrockarna. Skinnjackorna har jag aldrig sett förr. Jaja, han ansåg väl att de skulle kunna komma till användning och då var det ju helt rätt att spara på dem.

Bland alla skjortor och kostym och byxor och tröjor hittade jag hans gamla slipsar också. Han ägde hela två stycken. Färdigknutna. Jag tog vara på dem och gav dem till mandelen. Hon hade ett mycket speciellt förhållande till sin farfar :-)

image73


I övrigt kan jag meddela att jag just nu känner mig som det där beryktade äpplemoset :-D Har ni aldrig hört talas om det så fråga Pippi (eller Storsan som hon också kallas). Magen har bestämt sig för att göra sig påmind, möjligen beroende på att jag har syndat och faktiskt ätit lite för mycket saker som jag inte ska. Men halsen är nästan helt bra igen efter äventyret i tisdags.

Nähänä, nu får det vara nog för idag.

Hej för nu.......................................................................


Kommentarer
Postat av: Storsan

Näe?
Är du som ett sånt där utskitet ett...???
*S*
Skrattar INTE åt dig - utan åt vårt lilla pecialuttryck...
Krya på dig!!
;o)
Kram!!

2008-05-02 @ 21:00:29
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Mandel

Min älskade, käraste bästaste farfar. Jag saknar den skitgubben nått så oerhört :-(

2008-05-02 @ 22:31:31
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: beccaq

Tack för en massa kramar!

Kram kram

2008-05-04 @ 22:11:31
URL: http://beccaq.blogg.se
Postat av: Kalle

Varmt idag! :-)

2008-05-07 @ 18:28:25
URL: http://naturnytt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0