Slutspurt och middag hos småtrollen :-D

Jaha, så har slutspurten på terminen börjat. Och jag börjar jobba klockan 6 på morronen. Skönt att komma igång förstås, men jag måste erkänna att det har varit lite motigt att gå upp klockan 4. Men det kommer sig väl, det brukar det göra. Dessa två timmar extra om dagen gör faktisk stor skillnad. Idag har jag fått mitt system uppgraderat så de närmaste dagarna måste jag kolla igenom vad som är nytt och vad jag därför måste lära mig GENAST. Då är det skönt att ha lite extra tid på morronen, innan alla kommer och innan telefonen börjar ringa, inte minst.

Efter jobbet har jag och gubben varit och hälsat på småtrollen och ätit middag tillsammans med dem och deras pappa. Känns onekligen lite lyxigt att få åka och äta utan att behöva så mycket som tänka på vad som ska ätas över huvud taget. Bara sätta sig vid dukat bort. SKÖNT! Och barnbarnen är det ju alltid roligt att träffa.

Skönt att vädret har bestämt sig för att vara vackert också. Hoppas bara det får fortsätta. Det är klart att vi inte kan ha en hel sommar utan något regn, men det räcker så bra med nån liten skur då och då. Inte en enda lång skur hela sommaren.

Nähänä, nu får jag ge mej med babblandet för idag.

Hej för nu..........................

Kommentarer
Postat av: beccaq

Mötti härs! :o)

2008-05-27 @ 22:28:36
URL: http://beccaq.blogg.se
Postat av: Storsan

Tack för lånet...
:o)

2008-05-28 @ 13:19:22
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: beccaq

Jorasatte, det blir mötti härs idag med när det inte finns nå nytt å läsa ;o)

Kramis

2008-05-28 @ 23:27:22
URL: http://beccaq.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0