I morron är det fredag :-D

Det börjar märkas på flera sätt att läsåret börjar närma sig sitt slut. Dels har förberedelserna för studenterna börjat ta fart. Dels börjar lärarna diskutera problemet med att sätta betyg. De tänker kanske inte på det medan kurserna pågår, men nu när de snart måste bestämma sig, då dyker tydligen problemen upp. Sen kommer de (i alla fall en hel massa av dem) till mig och frågar om regler och bestämmelser. Och hur det blir om de inte kan sätta betygen inom utatt tid. Mohahaha, jag känner mig mäktig. Nåja, jag har ju också föresatt mig att bli alla lärares skräck. Jag ska jaga dem med både det ena och det andra tills de har fullgjort sina plikter och satt alla betyg och skrivit på alla betygskataloger. Jag kanske till och med hotar dem med Mötti härs! Jodå, jag ska också försöka svara på frågorna de kommer med. Jag har ju faktiskt varit tvungen att lära mej en hel del om detta så lite kan jag nog svara på. Det jag inte kan svara på kan jag ju i alla fall försöka ta reda på. Men sen kan jag jaga dem med betygskatalogerna :-D

Jag sa "Hej, allt bra?" på teckenspråk till busschauffören idag. Han fattade inte vad jag höll på med, så jag var ju tvungen att tala om det. Sen önskade jag honom Mötti härs, han fattade inte det heller. Och eftersom jag inte kunde hjälpa honom med det så frågade han alla (i alla fall några av dem) som klev på bussen efter mig vad mötti härs är. Alla utan undantag såg förvirrade ut, någon såg till och med ut att vilja ångra sig och ta en senare buss. Trodde nog inte han var riktigt säker att åka med. Ojojoj vad man kan ställa till :-)   Busschaffisen såg i alla fall ut att ha kul så då var jag i alla fall till någon nytta idag.

Å i morron är det fredag :-D


Hej för nu......................................................


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! är du intresserad av en ny bloggdesign? var då med i mina utlottningar eller adda min msn [email protected], ha en fortsatt trevlig kväll :D

2008-05-15 @ 19:34:59
URL: http://ninnaa.blogg.se
Postat av: Storsan

Du ÄR mäktig!
*S*
Kram och en riktig Mötti Härs-helg!

2008-05-16 @ 13:36:42
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: beccaq

Ja du.... inge annat å säga än Mötti härs! Det säger allt liksom...

Kramis

2008-05-16 @ 23:41:34
URL: http://beccaq.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0