Bortsprungen schal och nya glasögon !!!

Åååååååh, det är inte bara i min hjärna det är kaos . Det är kaos i mitt hus också. Nu har jag och mandel gått igenom nästan alla skåp och lådor vi kan hitta i jakten på schalen. Men den är puts väck. Jag vet med 100% säkerhet att den finns i huset. Jag har inte kastat den, jag är helt säker. Den var nämligen en gåva till mej från min svärmor en gång för länge sen, innan jag gifte mej. Den hade tillhört hennes mor men hon tyckte att jag skulle ha den. Nu ville mandel låna den till helgen, men jag hittar den inte, gaaaaaahhh! Skulle inte förvåna mej om den håller sej borta tills precis det är för sent och sen kommer den fram. Jaja, är det inte typiskt så säj!

I övrigt så har jag varit en snabbvisit till Karlstad. De ringde från min optiker vid lunchtid och talade om att mina glasögon är klara. Så jag tog första bästa buss iväg och hämtade dem. Jag stannade i Karlstad i totalt 35 minuter. Men det räckte för att jag skulle få glasögonen provade och justerade och jag hann till och med köpa mej ett par senilsnören. Det känns kluvet med nya glasögon. Jag ser ju bra, inget snack om saken. Men det tar lite tid att vänja sig vid nya bågar. Och eftersom jag har progressiva glas så måste jag vänja skallen vid var i glasen jag ska titta när jag tittar på olika avstånd. Jaja, det brukar gå fort att vänja sig, så om ett par dar är jag väl van. Då har de nog hunnit bli ordentligt smutsiga också så jag känner igen mej. Varför går det inte att hålla glasögon rena? Det kanske vore en fråga för någon ambisiös forskare. Rätt person skulle nog kunna skriva en hyfsat tjock avhandling i ämnet.

Nähä, nu får det vara nog med pladder, jag måste fundera mera på var jag eventuellt kan ha lagt schalen!

Hej för nu..............................................

Kommentarer
Postat av: beccaq

Skönt med de nya glasögonen :o) måste jag nyfiket kolla in i morgon...hehehe...

Kramis och mötti härs!

2008-05-22 @ 21:59:23
URL: http://beccaq.blogg.se
Postat av: Storsan

Var ju tydligen så upptagen med att leta efter kaffet att jag inte såg dina nya glasögon! F'låt! Ska inspektera dig ingående på måndag!
:o)
Tills dess - trevlig helg! Kram!

2008-05-23 @ 16:21:25
URL: http://storsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0