Världens bästa medicin ;-D

Idag vaknade jag med en lätt ,men dock, huvudvärk. Inte det mest ultimata på lördag när man är ledig och allt. Gubben har jobbat natt och skulle sova till klockan tre. Sen måste vi handla, både åt oss själva och åt min svärmor. Det är det vanliga lördagsprogrammet. Vid fyratiden kom lillsessan och hennes pappa och hälsade på. Hon tyckte definitivt att hon måste följa med mormor och moppa och handla. Sen skulle vi hälsa på hos oldemor. Så är det bara. Ok, lillsessan hade bestämt sig och mormor och moppa tog med den lilla ögonstenen till affären. Hon skulle sitta i vagnen och mormor skulle köra. För mormor kan det talade hon om för moppa. Stackars moppa kände sig lite vilsen, det är annars han som kör vagnen medan jag snor runt och hämtar grejer. Mest för att han aldrig har med sig glasögonen så han kan inte läsa inköpslistan. 

När det gäller lillsessan har hon för det mesta två lägen. Full fart eller sover. Jag skulle med andra ord ha blivit misstänksam när hon helt plötsligt slutade prata i ett kör och dessutom blev mycket allvarlig. Sessan somnade tvärt,sittande i vagnen. Inte det mest bekväma stället att sova på. Nåväl, tuppluren blev inte så lång. Kanske tio minuter, sen var vi färdiga med handlandet och lyfte upp henne och satte henne i bilen. Då vaknade hon och sen var det full fart igen. 

Så åkte vi då till oldemor med det vi handlat åt henne och så skulle det fikas och ätas glass. Det hade lillsessan hunnit bestämma innan hon somnade. När vi satt runt bordet säger lillsessan alldeles spontant "mormor jag älskar dig." Då var det faktiskt svårt att hålla tårarna tillbaka. Man blir så glad och stolt.  Huvudvärken försvann direkt och då gör det ingenting att magen med största möjliga säkerhet kommer att protestera mer eller mindre hela kvällen. Den gillar inte att jag festar loss på glass och fikabröd. Men sessan tyckte ju att jag ville ha glass så då var det ju bara att lyda,  eller hur ;-D

Nähä, nu får det vara nog för idag.

Hej för nu.....................................................................

Kommentarer
Postat av: mandelen

klart majsan älskar mommo! Hon somnade i mitt knä framför melodifestivalen, liiite bekvämare :-)

2008-03-01 @ 22:07:11
URL: http://www.mandelen.wordpress.com
Postat av: Linda

Ja, den ungen får sagt det :-)

2008-03-02 @ 10:06:38
URL: http://livstankar.blogg.se
Postat av: Storsan

Åhhh! Go'!!
:o)
Och om du ska bryta "non-laktos-perioden" så måste det fasen vara för sessan! Helt rätt!
Såg ditt mail - fixar pdf-format imorgon. Jag löööver!!
*S*
Kram!!

2008-03-03 @ 17:37:09
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: kalle

GRATTIS!!!!!!! du vann!

2008-03-04 @ 17:04:14
URL: http://naturnytt.blogg.se/konst/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0