Slut på sovmornarna!

Så var det dags igen då - att börja jobba klockan 6 på morron. Efter julledigheten har man ju fått glida omkring lite, mao. har jag inte börjat jobba förrän kvart över 8. Man kan väl kalla det mjukstart på terminen. Men nu börjar verkligheten, och SCB på uppdrag av skolverket göra sig påminda igen. Komvuxstatistiken måste vara klar och inskickad före 1 februari och jag har en hel del jobb och kontrollerande kvar att göra innan den är klar. Först och främst måste jag jaga lärare och kolla om vissa elever kommer att fortsätta läsa även denna termin, eller om de blev klara under höstterminen. Det borde förhoppningsvis inte ta mer än halva veckan, om jag lyckas jaga fatt i alla. Sen har vi ju lite annat som redan släpar efter. T ex. har en av våra elever flyttat och de lärare som haft denna elev har ombetts skriva ett omdöme om eleven i de kurser de haft. De flesta har gjort detta, men det finns alltid någon som trots påtryckningar ändå lyckas dra ut på tiden. Anledningen vet jag inte, de kanske inte har lust, eller så glömmer de, eller så är det någon annan anledning som jag inte lyckas komma på. Tråkigt i alla fall att tvingas bli en tråkig tjatig människa. Jaja, man kan inte få allt här i världen sägs det.

Märkligt egentligen hur saker och ting liksom bara hamnar på ens skrivbord. Jag som hatar statistik i alla former. Jag ska förse SCB med information så att de kan fortsätta göra tabeller och diagram om en massa saker som säkert är jättebra att få reda på, men jag orkar inte uppamma det minsta intresse för det. Nåja, det är bara två gånger om året de vill ha in sina uppgifter så det borde ju inte störa mig så mycket. Men just nu gör det det i alla fall, för det är ju just nu jag måste hålla på med eländet.

I övrigt håller jag på att repa mig från min förkylning och jag är på god väg. Nästan alldeles bra skulle jag vilja säga. Hoppas det håller i sig bara.

Nä nu får det räcka för idag. Jag hade egentilgen ingenting att skriva om så det blev bara en massa babbel.

Hej för nu...............................

Kommentarer
Postat av: Storsan

Hallojt Pecialen!
Har skrivit ut en tillbudsrapport nu...
Ska fixa den imorgon och lägga i hennes fack...
Fnissar redan nu!
*S*
In med dig på Storsan; UTMANING på G!
Kram!

2008-01-22 @ 18:08:30
URL: http://storsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0