Nu är glada julen slut, slut slut .........

Sådärja... nu är julen  slut hemma hos Annemira. Nu har jag packat undan alla adventsljusstakar, julgran, tomtar och juldukar för den här gången. Visst tycker jag det är mysigt med allt julpynt, men medge att det är en skön känsla när allt är bortstädat och huset ser ut som vanligt igen. Visserligen har det vanliga kaoset inte hunnit sätta sig än, men jag räknar med att ordningen (eller oordningen) är återställd inom några få veckors tid. Sen får jag leva i min kreativa omgivning igen. (Ok, ni andra får lov att kalla det kaos).

image55


Vad har hänt i övrigt sen sist. På jobbet höll de fortfarande på med att bryta upp golvet både på torsdag och på fredag. Jag fick i alla fall vara kvar på mitt arbetsrum, vilket jag tackar för. Men gissa om det såg förfärligt ut i korridoren efter allt damm som lag sig. En städfirma skulle komma och städa korridoren och personalrummet under helgen. Städpersonalen skulle nog förmodligen vända i dörren och säga upp sig med omedelbar verkan i annat fall. Huvva säger jag. Jag skulle inte vilja vara den som måste städa bort allt i alla fall. Nåväl, golvet är uppbrutet och så har underlaget gjutits, men nu måste det torka några veckor innan plattorna kan läggas på. Förhoppningsvis läggs plattorna på sportlovet.

Nog om jobbet. Måste bara tala om att jag fick förtroendet att passa mina två barnbarn i går. Goare ungar finns inte. Så är det bara. Mormor blir så glad.

Förresten satt min nya chef på sitt kontor och visslade i fredags så jag nästan trodde att den gamla chefen kommit tillbaka. Hahaha.....  Det kanske sitter i väggarna.

I övrigt känner jag mig inte helt i toppform idag. Hoppas det är något snabbt övergående.

Hej för nu.....................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0