En sån dag !!!

Vilken dag! Jag vet faktiskt inte hur jag ska beskriva den. Jag har jobbat hela dan, inte en sysslolös minut. Hade kunnat jobba mer också, det finns att göra, men jag har inte en aning om vad jag gjort. Det har bara varit dessa smågrejjer som måste göras hela tiden. Diarieföra något litet, registrera ett par kurser på en vuxare, ett par betyg kom in som skulle registreras osv, osv. Inga stora saker så att man kan säga idag har jag gjort detta eller detta. Bara det löpande, men att det ska vara så svårt att beskriva det. Högen med jobb bredvid datorn har minskat periodvis, men så har man vänt ryggen till och nästa gång man tittade har högen växt igen. Vete fåglarna hur det går till. En sak vet jag att jag har gjort idag, och som tagit en hel del av tiden. Jag har suttit i telefon. Alla som ringer har inte samma syn på korta samtal. Jaja, det har inte varit några jättelånga jobbiga samtal, men de har varit många. Och förresten har jag ringt själv också, så jag ska inte skylla på andra att  det blivit mycket tid i telefonen.



image63




Två arbetskamrater gjorde sin sista dag idag. Det är inte kul. Jag när dock ett hopp om att den ena av dem kommer tillbaka, om inte annat så i alla fall som vikarie. Den andra får jag umgås med här i blogglandet. Hon har varit klok nog att skaffa sig blogg.

Ikväll har det blås och vräkt ner blötsnö, så hos oss har det varit mörkt i ett par timmar. Vid såna tillfällen riktigt märker man hur beroende av el och teknik man blivit. Förutom ljus så stod allt annat stilla också. Vi hade dock tur, för jag hade hunnit laga mat och vi satt och åt när mörkret tog över huset. Gubben har en sån där lampa som man sätter på kepsen, så han hade inga problem. Själv var jag tvungen att leta upp ljus och tändstickor för att se var jag hade maten.  Sen var det inte mycket man kunde göra mer än vänta. Jag försökte läsa ett tag, men det är inte så lätt. Jag har ju mitt lilla problem med ögonen också och är ganska beroende av hyfsat ljus när jag ska läsa. Gubben for för att köpa cigaretter så jag passade på att lägga mig i soffan och sova under tiden. Han höll sig borta nästan hela den strömlösa tiden så jag fick sova ifred rätt länge. Det var skönt. När strömmen kom tillbaka igen och jag så småningom satte mig ner och tänkte blogga lite, så visade det sig att mitt trådlösa moden hade lagt ner verksamheten. Nu har vi det ju så väl förspänt att vi har två datorer och det andra modemet hade inte lagt ner, så jag satte mig vid macen ett tag. Modemet (det trådlösa) förblev svart, så jag fixade lite med sladdar och försökte dra från det "fasta" modemet till min lilla dator också. Jag fick i alla fall fart på internet även på min lilla dator. Då tyckte det trådlösa modemet att så får hon väl i alla fall inte göra, så då startade det också. Vet inte vad som hände, men det lagade sig själv. Ibland är det väl bara så, man fattar inte varför, men jag tänker inte klaga. Jag är glad att det funkar igen :-D

Nää, nu får det räcka för idag.

Hej för nu...................................


Kommentarer
Postat av: linda

Ja, jag har en blogg - och vi kan blogga - och det är så bra!!!

Kram Linda

2008-02-02 @ 13:33:18
URL: http://sunlinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0