Presentinköp, dillkött och 9:ornas show

På onsdag fyller lillsessan år, 3 år och nu har mormor och moppa varit och hanlat present till henne. Det vi hade tänkt oss var naturligtvis utsålt, så vi fick hitta på nåt annat. Hoppas det blir bra. Moppa ville förstås köpa ett skogshuggarset komplett med motorsåg och allt, men han  kom väl på att detta med vedhantering inte ligger för vår lilla prinsessa. Hon är mera.... en prinsessa. Nå, vi får se hur det går på onsdag. Det blir i alla fall paket och de är till henne. Nu har ju lillebror och pappa fyllt år och inte hon, så nu är det nog på tiden skulle jag tro. 

Idag har det varit en omväxlande dag må jag säga. Vädre har innehållit både snö, regn och blåst. Nu fattas bara att det smäller till och blir svinkallt fram på kvällen, med klar himmel med miljoner stjärnor. Det vore typiskt. Halt och eländigt. Bättre om det får hålla på att töa tills alla vägar och trottoarer är snö och isfria i alla fall. Allra bäst hade det varit om snön som kom hade fått ligga kvar och varit fin och gett massor med ungar jättefina lekmöjligheter. Sen tär det lite mindre på föräldrarnas psyke också att få in en snöig unge än en lerig. I alla fall var det så med mig när mina var små. 

Själv har jag haft sovmorron, sen slötittande på tv tills den inte funkade längre pga att snön la sig på nåt huvud på parabolen, vad de nu kallas. Svart blev rutan i alla fall. Men då har man ju datorn och kan surfa i stället, om man vill. Slö och lat med andra ord. Eftermiddagen blev väl lite mer aktiv eftersom det måste hämtas ved och handlas presenter och lagas mat osv. Idag blir det dillkött förresten. Det blir alltför sällan. Förstår inte varför egentligen för det är inte nåt komplicerat... koka köttet, gör såsen lägg köttet i såsen och koka potatis. Låter det besvärligt? Skulle inte tro det nej.

image64


Nu är det bestämt, jag ska gå på 9:ornas show den 21 februari. Det är hur många år sen som helst senast. Ska bli jättekul. Mandel frågade mig i går om jag ville följa med henne, välsingne henne, vilken bra idé.

Nä, nu är snart maten klar så nu lägger jag av skrivandet för idag.

Hej för nu......................................................

 

Kommentarer
Postat av: Mandel

Åh! Nu blev jag ju nyfiken på vad sessan ska få :-)

2008-02-03 @ 20:52:24
URL: http://www.mandelen.wordpress.com
Postat av: Storsan

LOVAR att inte ta med mördarsockorna!
:o)
Ååååhhh... dillkött låter gott!
Kram, ses i morgon!

2008-02-03 @ 22:11:02
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Linda

Dillkött!!! Gud så gott.

2008-02-04 @ 07:46:32
URL: http://livstankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0