Lillsessans kalas vs knölig enkät

Igår fyllde lillsessan år och vi var på kalas. Den unga damen visste precis vad som förväntades av en mormor och moppa så hon mötte oss i dörren med en förfrågan om vi hade med oss några "ket" till henne. Jodå, lillsessan fick sin ket och var nöjd. Hon visade oss saker hon fått tidiagare på dan och sen måste vi ju fika. Då kom världens prinsessigaste tåtra fram. Med rosa grädde, marsipanrosor och till och med en rosa prinsesskrona i marsipan. Hur fin som helst. Det blev ett dunderkalas, och födelsedagsbarnet var i full gång, tills hon tvärt somnade i mammas knä strax före åtta.

Idag på jobbet skulle vi fylla i en enkät. Jag har ett visst motstånd mot enkäter överhuvudtaget, och speciellt såna här omfattande eländen på många sidor. Jag har svårt att fylla i den, jag har lite problem med hur frågorna, eller snarare svarsalternativen är formulerade och fördelade. Jag har tänkt mig att vara en trevlig anställd som gör som jag är ombedd, men jag är rädd att det kommer att bli en hel del internt bortfall på min enkät. Jag kan inte svara något av alternativen, när inget av dem stämmer. Det vore ju att sabba hela undersökningen.

Nä, nu tänker jag gå och lägga mig, ska börja jobba tidigt i morron.

Hej för nu...................................................................

Kommentarer
Postat av: Storsan

Halloj!
(Gladare idag)
Det låter ju lovande - att häftet kommit fram menar jag... *fniss*
Vi ses säkert över en kaffe - men om inte; ha en riktigt fin helg!

2008-02-08 @ 09:54:29
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Storsan

NU har Storsan minsann gett SunLinda en knäpp på näsan! Vaa??!! Att VI - Pippi och Pecialen!! - inte skulle kunna...??!! Hmprffmm...!!!
Mäh!!

2008-02-08 @ 17:31:37
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: beccaq

Ja enkäten ja, den låg ju i lådan... får försöka mig på den så får vi se :o)

2008-02-08 @ 19:18:57
Postat av: Sunlinda

Jag slapp enkäten, jag slapp enkäten, jag slapp enkäten!!!
Försök att knäppa mig på näsan ni ;)

Kul med kalas, heja mormor och moppa!!

Kram Sunlinda

2008-02-08 @ 19:21:27
URL: http://www.sunlinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0