Sessor och kattungar

Jaha, och därmed är hela semesterveckan förbi. Attans vad fort det gick. Skulle i ärlighetens namn gärna varit ledig en vecka till. Har varit skönt att få gå hemma och grejja. Lite ordning har jag fått också. Tror faktiskt att jag ska kunna få till lite julfint i år också. Idag har jag faktiskt bakat lussekatter också. Fick hjälp av mina sessor dvs. lillsessan och bonussessan. Det är mysigt att göra såna saker tillsammans med barn. De är jätteduktiga också. Ok, att bullarna inte ser ut som de jag gör, men vem säger att det är den enda rätta formen på lussekatter. Inte jag i alla fall.

Å så är det dessa kattungar då. Helt sjövilda är de. För det mesta i alla fall. I början av veckan rev de ner gardinerna i vardagsrummet. Med fäste och allt. Då var jag arg kan jag tala om, och de fick bo i källaren hela tiden och inte komma upp något alls. Men på fredag morron var det bara en katt kvar i källaren. Den lille kraken som var kvar var jättestressad av att vara ensam, så då fick han komma upp. Sen på eftermiddagen kom den lille rymmaren tillbaka. Vi har ingen aning om vart han varit. Men följden blev att båda katterna numera befinner sej uppe hos oss. Vi ger dom fortfarande maten i källaren och försöker ha dom där på natten. Men de har lärt sej att skynda sej upp när vi går uppför trappan, annars måste de stanna i källaren. Jisses vad snabba katter kan vara.

Nähä, nu får det räcka för idag.

Hej för nu..............................................

Kommentarer
Postat av: Sunlinda

Trevligt med permanenta gäster!

Våra lussekatter och pepparkakor har också lite annorlunda former, men de är lika goda ändå!

//Sunlinda

2008-12-08 @ 09:52:54
URL: http://sunlinda.blogg.se/
Postat av: mandel

Idag bakar dom pepparSkakor på dagis :-D

2008-12-08 @ 10:57:06
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Kalle

vill gärna se BILDER på kattungarna <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0