Jag spånar!!!

Min nya dotter, Beccaq, klagar på mej. Hon tycker att jag bloggar för dåligt. Så det är väl bara att ta sej i kragen och skriva nåt. Undrar bara vad det ska handla om. Får väl spåna på och se vad som kommer upp.

Idag har det varit kick-off/friluftsdag på jobbet. Det betyder att det blir lugnt för oss som är kvar på skolan. Men tro inte att det blir så mycket lugnare att man hinner ikapp. Nej då, men numera  har jag insett att det inte går att var ikapp med jobbet. Man ska vara minst en vecka efter. Jag lyckas i alla fall inte bättre än så. Just nu är det statistiken för vux som ligger efter. Sista dag för att skicka den var i fredags, men jag ringde till världens trevligaste människa som jobbar på SCB. Hur kan man vara så otroligt trevlig när man jobbar med statistik. Ja, jag vet inte, men hon är det. Aldrig att hon klagar på att hon inte får filerna i tid. Och det har nästan blivit en regel att jag ringer och ber om extra tid. Varje gång, lika trevlig.


Sen har jag lovat hjälpa till med SFI-statistiken också, den ska vara inne senast den 1 september. Det kom nåt papper häromsistens att de hade förlängt tiden, utan att jag behövde ringa och tigga. Får se om jag hinner. Men i det fallet är det nte jag som är ansvarig, jag bara hjälper till. Den ansvariga har ändå förklarat att vederbörande inte bryr sej ett dugg om ifall uppgifterna kommer in i tid eller inte. Anser det hela var slöseri med tid tror jag.

Ok, i morron är det den första riktiga skoldagen för terminen. Ska bli skönt när allt har kommmit i ordning och allt börjar flyta på. Det tar väl ett tag  innan alla har funnit sina platser, men sen är det väl snart jul.



Nähä, Beccaq, är du nöjd nu? Jag lovar försöka uppdatera lite oftare. Vi får väl se vad som händer, men lite spånande ska jag väl kunna åstadkomma. Men nu tycker jag det räcker för idag.


Hej för nu..........................................................................

Kommentarer
Postat av: beccaQ

Jorasatte, nu är jag nöjd hehehe... Å ja, det är nog snart jul. Förstår precis vad du menar.



Mötti härs!

2008-08-20 @ 06:55:30
URL: http://beccaq.blogg.se/
Postat av: mandel

Jag hoppas det snart är jul!

2008-08-20 @ 16:38:00
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Sunlinda

Saknar er. Speciellt när du skriver om jobbet.Brukar ju vara där när ni börjar...



Mötti Härs!

2008-08-20 @ 18:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0