En busschaufför, en busschaufför.......

Tänk vad lite som ska till för att en dag ska vända. Som idag till exempel då jobbet gick lite trögt och jag kände mig lite lätt nere. Till råge på allt måste jag ringa en busschaufför om en skolskjuts, vilket jag inte kände var vad jag hade lust med. Nåväl, samtalet gick som det skulle och jag var beredd att lägga på, då säger denne busschaufför "När jag nu har dig på trån, får jag fråga om ett rykte jag har hört, skall gymnasieskolan läggas ner?" Frågan överraskade mig lite, men jag förstod vart ryktet kom ifrån. Det har naturilgtvis med den kommande friskolan att göra. Jag förklarade så gott jag kunde det jag vet i frågan, Vi ska inte lägga ner, utan skolorna ska drivas parallellt tills vidare. Så är det i alla fall sagt. Vi kommer att ta in elever till hösten, men inte på alla program vi har haft tidigare. Inte enbart beroende på friskolan, utan också på att vi inte har så många sökande på dessa program. Ja, efter att jag försökt förklara detta, tackar karlen för ett bra svar. Han sa att det visserligen inte nödvändigtvis var det svar han egentlligen ville ha, men jag hade förklarat klart och tydligt hur det ligger till och det var han nöjd med. Jisses vad glad jag blev. Här sitter det en busschaufför i telefon och ger mig beröm för hur jag förklarar en sak. Tänk, ibland kan något så enkelt som en liten positiv bekräftelse från någon, känd eller okänd, göra hela skillnaden.


Hej för nu..........................

Kommentarer
Postat av: mandelen

Tydligen ett rykte som går, för min granne talade om för mig att skolan skulle bli borta! Men då sa jag "nej"! Inte konstigt om ingen söker när man tror att den ska läggas ner! *trist*

2007-09-25 @ 21:11:37
Postat av: kalle

nytt för mig, är det ågy ni talar om?
men ojdå! en friskola?
bara det inte är RELIGÖST! montessory är bra dock, det har min nevö. han bestämmer sitt schema själv och kunde som tioåring fler trafikregler än mig (nästan)... och måla och rita och bygga lego.
men? så ovanligt då?
JA SJÄLVFÖRTROENDET! var på TOPP!

2007-09-26 @ 12:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0