Både glädje och sorg

Min son har fått tag på bostad i Stockholm. Efter ett och ett halvt års letande, satte han i fredags in en annons på blocket. Bara några timmar senare hade han fått svar, och på lördag åkte han och tittade på lägenheten och träffade en överenskommelse med sin nya hyresvärd. Snabba ryck ibland. Nu har han bara ett  par veckor på sig att packa och ordna allt som måste ordnas.

Min dotter fyllde år igår. Detta måste naturligtvis firas, så vi åkte dit med tårta och paket. Jissses var vi är duktiga på att äta tårta. Nåja, lite blev det kvar tills idag. Men det var en trevlig födelsedagsfest tycker jag.

Både glädje och sorg skrev jag i rubriken. Ikväll ringde en av mina allra bästa vänner och berättade att hennes mamma har dött. Hon var en liten tunna dam med mycket humor och värme. Trots att det är flera år sedan jag träffade henne saknar jag henne ikväll. Det är så sorgligt att veta att man aldrig mer får tillfälle att se henne. Jag tänder ett ljus ikväll och tänker på henne.


image10


Livet är konstigt och underbart. Det innehåller både glädje och sorg, och det finns plats för båda. Det går att känna glädje samtidigt som man sörjer. Man kan ju välja att fira det liv som levts, istället för att sörja det liv som slocknat. Vi har ju den fria viljan, och vi har alla val framför oss.

Karen, du gjorde ditt val, att ditt liv var färdiglevt och du var trött. Jag väljer att fira det liv du levt. Sov gott Karen.


Hej för nu...............................

Kommentarer
Postat av: madelene

:-(

2007-09-17 @ 22:33:58
URL: http://www.mandelen.wordpress.com
Postat av: Linda

Det där med att fira livet som levts va ju inte så dumt. Har aldrig tänkt i den banan..Bra tänkt Annemira. Man får försöka vända sorgen till glädje.

2007-09-18 @ 14:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0