Vart tar alla orden vägen?

Visst är det märkligt. Flera gånger under dagen har jag tänkt, ja detta kan jag skriva om i min blogg ikväll. Nu är det kväll och jag sitter framför datorn, men inga ord kommer farande, i alla fall inte om det jag tänkte på dan idag. Man får väl tänka tillbaka, vad har hänt idag. En bra sak som har hänt är att de nycklar som en arbetskamrat tappade i fredags har hittats. Ett gruslass föll från hans skuldror tror jag. Det är alltid jobbigt när nycklar kommer bort. 

En annan av mina arbetskamrater fick ett jobbigt besked idag och även om man inte är direkt involverad så blir man påverkad. Hur kan man visa att man bryr sig om? Man vill inte tränga sig på, men samtidigt vill man tala om att man finns där om man behövs. Jag tänker lite extra ikväll på henne och hennes familj.

Vad har hänt mera? Jovisst ja, jag var ju på syntest hos företagssköterskan. Min syn var något av det märkligaste hon har sett sa hon. Dels ser jag jättebra när jag läser med båda ögonen och har mina glasögon på, dels ser jag som en hök med det högra ögat när jag har glasögonen på. dels är jag närapå lika blind som en mullvad på det vänstra ögat med glasögonen på. Utan glasögon ser jag ungefär lika dåligt som med glasögon på det vänstra ögat, mendan jag på det högra ögat ser ännu sämre än det vänstra. Förvirrat, ja det tyckte sköterskan också och tyckte synd om min hjärna som skulle få ihop allt detta till en tolkbar bild. Inte undra på att jag har mycket ont i huvudet! Det var i alla fall såpass märkligt att jag inte kunde få min remiss för nya terminalglasögon förränn hon hade kollat upp vissa saker. Jaja, det gäller att utmärka sig på något sätt.

image21

Idag fick jag ett brev från Karlstads universitet. De erbjöd mig gå en kurs jag redan gått, dock gjorde jag inte sista deltentan. (Den krockade med en annan tenta). Tja, det kan kanske vara därför  jag fick brevet, som en påminnelse menar jag.  Näpp, jag tänker inte göra färdigt den kursen, det var en kurs jag läste för nöjes skull och har inte minsta betydelse för min utbildning i övrigt. Men jag måste erkänna att jag gärna skulle anmäla mig till nån annan kurs, om bara tid funnes.
Nej! Nu får det räcka för idag.

Hej för nu......................

Kommentarer
Postat av: kalle

Nej, så det kan bli.
Man får så många "bra" idéer när man är ute och fotar, man tar 1000 bilder, och sedan när man lagt in dem på datorn, så är det liksom bara tre, fyra stycken som "går" att lägga in på bloggen.

2007-10-03 @ 09:12:07
URL: http://naturnytt.blogg.se/konst/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0