Det var denna julen - och året som gått!

Jaha, så var julen över för den  här gången. Jag har ledigt i mellandagarna så nu har jag bestämt mig för att njuta av stillheten som brukar komma efter julen. När all klappar är utdelade och julmaten uppäten så finns det inte mycket mer att jaga upp sig för, så det är skönt med några dagars ledighet för att vila upp sig. Julen har i alla fall varit fin. Julafton firade vi hela familjen tillsammans hemma hos Madelene, Juldagen samlades vi där igen för att äta upp resen av julmaten. Igår på annandagen åkte Bruno hem till Bromma. Eirik och Matt körde hem honom tillsammans med en massa grejjer (läs intrument) som han inte fått med tidigare. Jag tillbringade dagen tillsammans med Madelene och barna. Lugn och fin dag utan tillskymmelse till julmat (skönt). Så nu är allt tillbaka till det vanliga. Jag har förståss inte plockat bort alla tomtar och julgran och sånt, men lite jul får väl vara kvar några dagar till.

Jag knyckte en lista från Linda och Madlenes bloggar, håll till godo

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, jag fixade salschemana för läsåret på jobbet. Ett jobb jag upptäckte att jag kunnat vara utan.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nä, jag lyckas aldrig hitta på några löften så jag hade inga att hålla.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Agnetha fick en liten Moa i början av augusti. Sen blev Madelene mamma till en liten kille i januari vilket gör mig till mormor. Då kan jag nämna att min kusin Christina blev farmor för första gången det här året.

4. Dog någon som stod dig nära?
Min svärfar dog i juni. Sen dog två av mina mostrar - Elsa och Greta - i början av året. Dessutom två av min mammas kusiner - Kirsten och Ralph. Alla dessa hade jag visserligen inte daglig kontakt med, men det är i alla fall alldeles för många som gått bort.

5. Vilka länder besökte du?
Norge

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Det känns som tid är en bristvara i mitt liv. Hoppas att så inte är fallet nästa år.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
9 januari, Markus födelsedag. Om inte annat blir jag påmind varje gång han fyller år. Det går ju inte att glömma ett barnbarns födelsedag.

8. Vad var din största framgång 2007?
Vet inte, kanske att jag lyckades få ihop salschemana utan alltför mycket krockar.

9. Största misstaget?
Jag erkänner inga misstag, bara en massa saker att lägga på erfarenhetskontot ;-D

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej

11. Bästa köpet?
Vet inte, har inte köpt nåt särskilt utmärkande vad jag kan komma ihåg

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Barnbarnen, tror jag
 
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Barnbarnen gör mig alltid riktigt glad.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
"Lilla nalle sova mej", sjungen av Maja, och så förstås "Twinkel twinkel little star", med samma artist, helst med munnen full av smörgås

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Hur mäter man lycka och sorg? Jag har varit både jätteglad och jätteledsen, men det har jag även varit tidigare och kommer helt säkert att bli fler gånger. Jag känner att frågan är omöjlig att svara på.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Hade gärna umgåtts mer med mina barnbarn. och hade gärna träffat mina goda vänner Tove och Ulla oftare. Tyvärr bor vi ganska långt isär och vi jobbar alla så det är inte lätt att få tiden att passa alla på samma gång.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat

18. Hur ska du tillbringa julen?
Läs i texten ovan

19. Blev du kär i år?
Blev och blev... :-)

20. Hur många one night stands?
0

21. Favoritprogram på TV?
House, Monk, Eastenders

23. Bästa boken du läste i år?
Kommer inte ihåg, vilket förmodligen betyder att jag inte läst någon bok värd att lägga på minnet.

24. Största musikaliska upptäckten?
Majas fantastiska reportoar :-D

25. Något du önskade dig och fick?
Lönehöjning, inte så stor som jag skulle önska dock.
 
26. Något du önskade dig men inte fick?
?

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Jobbade, sen hade vi kaffe och tårta hemma hos Madelene

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Massor, bl.a. om balkongen och taket i hallen hade blivit lagat.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Vadå stil. Jag är en stillös person och lär så förbli

31. Vad fick dig att må bra?må lite bättre iaf...
Mina barnbarn

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ska man vara sugen på kändisar?!

33. Vem saknade du?
Mina vänner enligt ovan

34. De bästa nya människorna du träffade?
Vem har jag träffat iår? Vete fåglarna!


Nä, nu har ni fått så mycket information om mig att jag blir alldeles trött.

Hej för nu..................................................


Kommentarer
Postat av: mandelen

Jag tycker att du är stilig :-)

2007-12-29 @ 20:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0